Logo gemeente Deventer

Beleid

Beleidsdoelen

Deventer is een economisch sterke en ondernemende gemeente. Het handelsregister van de Kamer van Koophandel kent jaarlijks ongeveer 1.000 inschrijvingen, waaronder 300 startende ondernemingen. Om de Deventer economie nog verder te laten groeien en te stimuleren, ontwikkelt de gemeente beleid en plannen.

Lees meer

Visie op de detailhandelsstructuur

De detailhandel speelt een belangrijke rol in de Deventer binnenstad. Met de sfeerbepalende winkels in het historische centrum en de Boreel heeft Deventer een sterke en aantrekkelijke binnenstad.

Lees meer

Reclame

Wilt u reclame maken in Deventer? Houd dan rekening met de voorwaarden voor reclame-uitingen wat betreft afmeting, vorm en aantal.

Lees meer

Openingstijden winkels

Wilt u als winkelier weten wanneer uw winkel open mag zijn? Bekijk de informatie voor ondernemers over openingstijden en koopzondagen in Deventer.

Lees meer

Warenmarkten

Deventer en markten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Lees meer

Horecabeleid

De horecabedrijven in Deventer zijn belangrijk voor de aantrekkingskracht van de gemeente. Uitgaan moet voor iedereen leuk zijn.

Lees meer

Terrassen in Deventer

Gemeente en horecaondernemers werken samen aan een fraai en gastvrij stadsbeeld op de terrassen in de binnenstad.

Lees meer

Kamperen en overnachten

Deventer heeft de ambitie om het aantal overnachtingen in de gemeente Deventer stevig te verhogen.

Lees meer

Havens

De gemeente Deventer is ook een gastvrije stad voor de scheepvaart, zowel recreatief als beroepsvaart.

Lees meer

Algemene reclameregels

In Deventer geldt een aantal algemene reclameregels.

Lees meer

Reclameregels binnenstad

Het hoofduitgangspunt voor reclame in de binnenstad is dat reclame moet bijdragen aan de sfeer en de ruimtelijke kwaliteit van de historische binnenstad. De reclame moet chique en ingetogen zijn en de ondernemer voldoende mogelijkheden bieden zich te presenteren.

Lees meer

Reclameregels buiten de binnenstad

Het uitgangspunt voor de reclame buiten de binnenstad is dat er een goede balans is tussen de ruimtelijke kwaliteit van de openbare ruimte en het buitengebied enerzijds en de belangen van de ondernemers anderzijds. De reclame-uitingen moeten er verzorgd uitzien en de ondernemer voldoende mogelijkheden bieden zich te presenteren.

Lees meer

Reclameregels bedrijventerreinen

Voor de bedrijventerreinen worden langs de hoofdwegen en de A1 strengere eisen gesteld aan de reclames aan de gevel dan elders op het bedrijventerrein. Over deze wegen komen veel mensen langs en kent de ruimtelijke omgevingskwaliteit ook een sterk algemeen belang.

Lees meer

Reclameregels De Boreel

Voor reclame-uitingen binnen het plangebied De Boreel is destijds een specifiek reclameplan opgesteld.

Lees meer

Bijlage Grootte
Reclame en uitstallingennota 2016 4.535,1 KB
Horecabeleid 2016-2020 2.108,5 KB