Adreswijziging studentenwoningen DUWO

Vanwege een wetswijziging mag een onzelfstandige kamer, niet meer als apart adres voorkomen in de gemeentelijke administratie. Als je een keuken, toilet en/of douche deelt met andere bewoners, dan wonen jij en de andere bewoners van de groep vanaf 1 februari 2017 op 1 adres.

Welke gevolgen heeft de adreswijziging?

  • De gemeente geeft je nieuwe adres door aan de belangrijkste overheidsinstanties. Daar hoef je zelf niets voor te doen. DUO, Belastingdienst, Rijksdienst voor het Wegverkeer en Kamer van Koophandel verwerken de adreswijziging in hun administratie. Ook bij zorgverzekeraars en pensioenfondsen wordt je adres automatisch aangepast.
  • Je moet zelf je adreswijziging doorgeven aan je familie, vrienden en andere relaties. Om je bank, verzekeringsmaatschappijen, school je nieuwe adres te laten weten vul je op de website van PostNL de gratis Verhuisservice in.
  • Je eventuele recht op huurtoeslag blijft bestaan. Wel kan er enkele maanden vertraging zijn in de betaling daarvan. Voor vragen over Toeslagen bel je met de Belastingtelefoon: 0800-0543 (gratis).
  • In je huurovereenkomst met DUWO verandert niets. Je blijft gewoon hetzelfde huren, alleen met een ander adres.

Heb je nog vragen?

Hieronder vind je vragen en antwoorden over de adreswijzigingen. Heb je toch nog vragen? Stuur een e-mail naar postbusbag@deventer.nl of bel het algemene telefoonnummer van de gemeente Deventer: 14 0570 (geen kengetal).

English Deutsch