Logo gemeente Deventer

Vertrekken uit Nederland (emigreren)

Als u naar het buitenland verhuist, meldt u de verhuizing bij de gemeente Deventer. U moet een melding doen als u in een periode van 1 jaar langer dan 8 maanden naar het buitenland gaat. Deze 8 maanden hoeven niet aaneengesloten te zijn. Ook als u uw huis in Nederland aanhoudt, moet u de verhuizing melden bij de gemeente.

Verblijft u minder dan 8 maanden in het buitenland? Dan kunt u de verhuizing melden, maar het hoeft niet.

De gemeente geeft uw verhuizing door aan de instanties die zijn aangesloten op de Basisregistratie Personen (BRP). Bijvoorbeeld de Belastingdienst en de pensioenfondsen.

Een emigratie geeft u maximaal 5 dagen voor verhuizing door aan de gemeente Deventer. Dit doet u persoonlijk aan de balie van Publiekscontacten.

Voor het doorgeven van uw emigratie kunt u online een afspraak maken of maak een afspraak via telefoonnummer 14 0570. Met een afspraak helpen wij u binnen 5 minuten en voorkomt u dus wachttijd.

Wat heeft u nodig?

Een geldig legitimatiebewijs.

U kunt uw emigratie doorgeven op de locaties stadhuis DeventerBathmen en Schalkhaar.

Heeft u vragen, neem dan contact met ons op.