Teruggave parkeergeld

Betaald parkeergeld kan je niet terugkrijgen. Ook niet als je eerder weggaat, dan de tijd waarvoor je hebt betaald.

Kiezen van een tarief

Parkeer je via een parkeerapp op de telefoon? Als je in de parkeerapp het verkeerde tarief kiest, is dat je eigen verantwoordelijkheid. Controleer altijd goed:

  • of je het juiste parkeergebied hebt gekozen (via GPS)
  • of je het juiste tarief hebt geselecteerd

Denk je dat er een fout is in de app? Of werkte de app niet goed? Neem dan contact op met de aanbieder van de parkeerapp.

Dagkaart

Op sommige parkeerlocaties kan je alleen een Dagkaart kopen. Deze Dagkaart kost € 25. Hiermee kan je de hele dag parkeren. Ook als je kort wil parkeren, betaal je het volledige bedrag. Je krijgt geen geld terug.

Je vindt de tarieven in de parkeerapp, op de borden bij de parkeerplaats en op de kaart met parkeerzones.

Bekijk de kaart parkeerzones (Verwijst naar een externe website)

Parkeergeld tóch terugkrijgen

In sommige gevallen kan je het betaalde parkeergeld terugkrijgen. Het regieteam Parkeren beoordeelt de situatie. Voorbeelden:

  • Je hebt per ongeluk 2 keer parkeergeld betaald voor dezelfde periode.
  • Er was een storing in het parkeersysteem.

Je levert bewijs aan van jouw situatie. Neem contact op via parkeren@deventer.nl(Verwijst naar een e-mailadres) of via 14 0570(Verwijst naar een telefoonnummer).