Bewonersvergunning: veranderingen in mijn situatie
-
Ik verhuis/ben net verhuisd
Heeft op dit moment een parkeervergunning voor bewoners en/of bezoekers? En gaat u wonen buiten de vergunningzone? beëindig dan uw parkeervergunning. U heeft hier geen recht meer op.
Selecteer in het Parkeerloket, onder Huidige producten, het parkeerproduct dat u wilt beëindigen. Doorloop de stappen totdat u de bevestiging krijgt dat uw vergunning is beëindigd. Het parkeerproduct verdwijnt uit Huidige producten. Wilt u meerdere vergunningen beëindigen, dan doorloopt u deze stappen bij alle producten.
U vindt het beëindigde product terug onder Historie. Hier staat ook het besluit over de beëindiging van het product. Onderaan dit document ziet u het bedrag dat u teveel hebt betaald voor uw parkeervergunning. Dit bedrag krijgt u terug. We storten dit bedrag terug op het door u aangegeven bankrekeningnummer.
Jaarkaart betaald parkeren en abonnement garage
Verhuisd u en u wilt gebruik blijven maken van een jaarkaart betaald parkeren of garageabonnement? Wij kunnen de jaarkaart of het abonnement omzetten naar uw nieuwe woonadres. Neem hiervoor contact op via parkeren@deventer.nl.
-
Ik ben verhuisd, maar heb nog geen parkeerproduct
Zodra u bij de gemeente bent ingeschreven op uw nieuwe adres, kunt u een parkeerproduct aanvragen. Log in met uw DigiD. Het gebied waar u woont heeft invloed op welke producten u kunt aanvragen. Lees meer hierover.
-
Ik wil een nieuwe vergunning aanvragen
Staat u ingeschreven op een adres binnen een vergunningszone? Dan kunt u afhankelijk van het gebied waar u woont een parkeervergunning aanvragen. Ga naar het Parkeerloket en log in met uw DigiD. Ga naar 'Aanvraagbare producten'. U ziet nu een overzicht met de verschillende producten die u kunt aanvragen. Scrol naar beneden voor het hele overzicht. Wilt u meerdere producten aanvragen? Doorloop voor ieder product opnieuw het proces.
Selecteer een product. Doorloop de stappen, en vul alle gegevens juist in. Wanneer u heeft betaald, is de parkeervergunning actief. Vanaf dat moment kunt u parkeren met het voertuig wat u heeft aangemeld op de parkeervergunning. Heeft u meerdere kentekens ingevuld op de bewonersvergunning of jaarkaart. Activeer dan het geparkeerde kenteken in de mijn.2Park.nl.
-
Hoe beƫindig ik mijn (bezoekers) vergunning, jaarkaart of garageabonnement?
U kunt uw parkeerproduct zelf beëindigen in het Parkeerloket. Krijgt u geld terug? Wij storten het bedrag terug op de bankrekening die u heeft ingevoerd.
Ga naar het Parkeerloket en log in met uw DigiD. Kies in het Hoofdmenu voor Huidige producten. Selecteer het product dat u wilt beëindigen en druk op 'Beëindigen'. Vul vervolgens uw IBAN-gegevens in. Bevestig dat u het product wilt beëindigen. Doorloop alle stappen in het scherm. U ziet dat het product is verdwenen uit uw 'Huidige producten'. Het product en de bijbehorende documenten (het intrekkingsbesluit) vindt u terug onder 'Historie'. U kunt nu geen gebruik meer maken van uw parkeerproduct.
-
Van 1 kenteken naar 2 kentekens op mijn vergunning of jaarkaart
Zodra u (tijdelijk) een 2e kenteken toevoegt aan uw bewonersvergunning of jaarkaart moet u het kenteken waarmee u parkeert activeren in de mijn.2Park.nl. Parkeert u met het andere voertuig, dan wisselt u het kenteken om in de mijn.2Park.nl. Doe dit om parkeerboetes te voorkomen. De vergunning is niet gekoppeld aan het kenteken waarmee wordt geparkeerd. Op een parkeervergunning/jaarkaart kunt u 2 kentekens registreren. Er mag 1 voertuig parkeren op hetzelfde moment.
Controleer bij 'Huidige producten' of de juiste kentekens zijn gekoppeld aan uw parkeervergunning of jaarkaart. Wanneer nodig wijzigt u deze: verwijder daarvoor het verkeerde kenteken en voeg het juiste kenteken toe. Vervolg alle stappen totdat de tekst 'De kentekens zijn gewijzigd!' verschijnt.
Staan alle kentekens goed in het systeem? Druk op de koppeling naar de mijn.2Park.nl en log hier in. Ga naar Alle producten en selecteer uw bewonersvergunning. Selecteer het kenteken waarmee wordt geparkeerd. Dit kenteken kleurt nu geel. Vanaf dat moment kunt u parkeren met het kenteken. Wilt u parkeren met uw andere kenteken? Activeer dat kenteken dan in de mijn.2Park.nl.
-
Hoe wijzig ik mijn kenteken?
Heeft u (tijdelijk) een ander voertuig, dan kunt u de kentekens wijzigen in het Parkeerloket. Staat de auto niet op uw naam maar is het een leaseauto, of een tijdelijke auto van de garage? Zorg er dan voor dat u beschikt over een bewijsdocument als pdf. Deze heeft u nodig tijdens het proces.
Ga naar het Parkeerloket en log in met uw DigiD. Selecteer bij Huidige producten uw parkeervergunning, jaarkaart of garageabonnement. Kies voor 'Beheer kentekens'. Verwijder het kenteken waarmee u niet meer parkeert. Voeg het nieuwe kenteken toe en druk onderaan het scherm op 'Vervolgen'.
Staat het kenteken niet op uw naam, voeg dan de bewijsdocumenten toe. U krijgt een aantal vragen of de kentekens en documenten juist zijn toegevoegd. Beantwoord de vragen en druk op 'Vervolgen' en tenslotte op 'Bevestigen'. U krijgt dan de melding 'De kentekens zijn gewijzigd!'. Vanaf nu staat het kenteken gekoppeld aan uw parkeerproduct. Een bevestiging hiervan leest u terug onder uw product, bij 'Bekijk documenten, Productdocumenten'.
Zijn er 2 kentekens gekoppeld aan uw bewonersvergunning of jaarkaart betaald parkeren? Denk er dan aan om uw kenteken te activeren via de mijn.2Park.nl.
Bekijk de handleiding Parkeerloket (pdf, 2 MB) en de handleiding mijn.2Park.nl (pdf, 400 KB).