Logo gemeente Deventer

Onafhankelijk klachtbehandelaar werk, inkomen en schulden

Heeft u een klacht over de dienstverlening van het Budget Adviesbureau Deventer (BAD), Konnected of de gemeente op het gebied van werk en inkomen? Bijvoorbeeld omdat u geen reactie op uw vragen krijgt, u onjuiste informatie kreeg of een medewerker u onbeleefd behandelde. Dan kunt u terecht bij de onafhankelijk klachtbehandelaar.

 

Onafhankelijk klachtbehandelaar Henk van Soest

Henk van Soest is benoemd als onafhankelijk klachtbehandelaar. Hij is er speciaal voor mensen die hun inkomen van de gemeente krijgen. De klachtbehandelaar werkt onafhankelijk en zorgt ervoor dat alles eerlijk wordt behandeld. Zo kunnen inwoners hun klacht bespreken zonder zorgen om hun uitkering. 

Foto van klachtbehandelaar Henk van Soest

Dit zegt klachtbehandelaar Henk van Soest er zelf over:

"Iedereen in Nederland heeft recht op een bestaansminimum. De gemeente voert wetten en regelingen uit  die daar regels over stellen. Dat gaat vaak goed. Soms lopen zaken anders dan inwoners verwachten, of worden fouten gemaakt. Als u ontevreden bent over de behandeling kunt u een klacht indienen. Ik mag als  onafhankelijk klachtbehandelaar in de gemeente Deventer een bijdrage leveren voor de afhandeling van klachten over inkomensondersteuning, schuldhulpverlening en toeleiding tot werk door ConnecteD.

Ik heb meer dan 40 jaar bij de overheid gewerkt en weet hoe de processen gaan. Tijdens mijn loopbaan heb ik op verschillende terreinen mijn steentje bijgedragen.  Als gemeenteraadslid en wethouder mocht ik 22 jaar lang aan het stuur van de bestuurlijke kant van een gemeente ervaring opdoen. 

In al die jaren heb ik ervaren hoe belangrijk het is dat inwoners zich serieus genomen voelen. Eigenlijk geldt dat altijd en voor iedereen. Bij de klachtbehandeling is dat een belangrijk onderdeel, waarbij ik let op de gedragingen van de medewerker en wijze waarop u bent geholpen.
Vanuit mijn overtuiging dat een klacht een gratis advies is en de relatie overheid-burger verbetert bij een correcte behandeling, zal ik mijn onafhankelijk taak uitvoeren."

 

Hoe dient u een klacht in?

Een klacht indienen kan op de volgende manier:

  • U kunt rechtstreeks contact opnemen met de onafhankelijk klachtbehandelaar. Bel Henk van Soest op 06 2523 4572, of stuur een e-mail naar klacht@klachtbehandelaardeventer.nl
  • U kunt een brief sturen naar gemeente Deventer, postbus 5000, 7400 GC Deventer
  • U kunt ook online een klacht indienen. Eventuele bijlagen kunt u direct toevoegen (uploaden). Wilt u ook uw telefoonnummer vermelden?

Het indienen van een klacht is gratis.

 

Wat gebeurt er daarna?

De onafhankelijk klachtbehandelaar neemt binnen 1 week contact met u op om uw verhaal te horen. Samen met u wordt bekeken hoe uw klacht verder wordt behandeld. De klachtbehandelaar probeert samen met u en de gemeente tot een oplossing van de klacht te komen. 

 

Klacht of bezwaarschrift?

  • Gaat uw klacht over het gedrag van medewerkers, dan kunt u bij de klachtbehandelaar terecht.
  • Bent u het niet eens met de inhoud van een besluit, dien dan een bezwaarschrift in.